Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
24 september, 2023
Waterlandinbedrijf
Advertisement
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WestfrieslandRegio
    • WaterlandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
  • Contact
Waterlandinbedrijf
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WestfrieslandRegio
    • WaterlandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
  • Contact
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
Waterlandinbedrijf

Column: Schermpje

4 januari 2013
A A
(advertentie)
facebookTwitterLinkedinWhatsapp

Als verse inwoner in de regio deelt Otto met frisse blik zijn ervaringen als ondernemer.

Schermpje

De nieuwe vloer lag er net en en nu was de zonwering aan de beurt. Ze waren net binnen en hij – zichtbaar de ondernemer – was met mij in overleg. Op de achtergrond stond zijn maat, zijn hulpje. Kin op de borst; blik naar beneden.

Meernieuws

Column Robert-Jan Knook: Verbinding

Column Hans-Peter Baars: Hoezo ‘samenwerken’

Column Marjolein Dölle: Geef het een kans

mocht ik de man het gedrag van zijn personeel eigenlijk wel aanrekenen?

De ondernemer had er zichtbaar óók moeite mee: Hulpje had meer belangstelling voor zijn smartphone dan voor het opmeten van de ramen. Herhaaldelijk moest hij zijn ondergeschikte bij de les halen en gericht opdracht geven om materiaal aan te reiken en maten te noteren. Ondanks zijn servicegerichtheid en het volgens afspraak terugbellen koos ik toch voor een andere leverancier, maar mocht ik de man het gedrag van zijn personeel eigenlijk wel aanrekenen?

Hoe doet u dat? Heeft u regels voor smartphone-gebruik? Ik heb één niet-smartphonerige medewerkster dus ik kan niet meepraten. Maar ik heb wél de oplossing! Als nu één van de lezers een stoorzender ontwikkeld waarmee je binnen een straal van – laten we zeggen – 10 meter alle mobiele dataverkeer verstoord, dan kun je je eigen bedrijf eenvoudig smartphone-proof maken. Bruikbaar voor alle bedrijven, behalve de horeca. En de draagbare variant gaat mee op klus, om situaties als hierboven te voorkomen.

Een naam heb ik ook al: “White Face”. Want dat krijgt Hulpje als hij er voor het eerst mee geconfronteerd wordt!

PS: Mocht iemand de draad oppakken; kan die dan ook meteen ff een zender ontwikkelen waarmee je de muziek van de stratenmakers / groenwerkers etc. kunt beïnvloeden?

Otto


otto@westfrieslandinbedrijf.nl

Tags: ColumnOndernemerOtto
ShareTweetShareSend

Populair deze week

  • Starter van de Week: Maaike Steltenpool van WLKM

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Home
  • Nieuws
  • Zakelijk
  • Verdieping
  • Contact
Nieuws/tips/persberichten?

© 2020-2022 Waterlandinbedrijf.nl wordt uitgegeven door Westfriesland Media

Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WestfrieslandRegio
    • WaterlandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
  • Contact

© 2020-2022 Waterlandinbedrijf.nl wordt uitgegeven door Westfriesland Media